Handelsbetingelser
BETALING
Alle priser på ramn.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25% moms.
Du kan betale med Dankort, VISA Dankort, VISA, MaterCard, Meastro, MobilePay og bankoverførsel.
Pengene bliver tidligst trukket fra din konto, når vi sender din bestilling afsted
FRAGT OG LEVERING
Vi bestræber os på at levere inden for 1-3 hverdage i Danmark og 2-7 hverdage inden for Europa, med mindre andet fremgår. Men i travle perioder f.eks. ved juletid eller udsalg, kan der forekomme leveringstider på op til 10 dage, men ALLE ordrer kommer ud inden jul. Hvis der er hastesager, så skriv endelig i kommentarfeltet og vi bekræfter i løbet af 24 timer. Du kan vælge mellem Postnord og GLS. Fragt inden for Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland, koster 39 kr., hvis du ønsker uden omdeling, dvs. til postboks, posthus eller pakkeshop. Fragt indenfor Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland, koster 55 kr., hvis du ønsker med omdeling, dvs. til din dør eller til arbejde.
AFHENTNING
Du er meget velkommen til at komme forbi Hornbæk og købe eller afhente RAM’N hos os på Havnevej 6 i gården.
Du er også velkommen til at afhente din RAM’N i Hellerup på Adressen Rebekkavej 59, 1. tv, Winkel.
Aftal afhentning på tlf 2221 0714, sms eller ring hvis det haster.
RETURNERING OG FORTRYDELSESRET
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives via e-mail til info@ramn.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen, fra du har fået den i din besiddelse. Du skal vedlægge en kopi af din faktura.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord — du kan pakke rammerne ud, og se på dem, som hvis du var i en fysisk butik.
Hvis varen er beskadiget, hæfter du for dette, og værdiforringelsen vil blive fratrukket beløbet, du får tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet eller vil have din vare byttet kan du benytte vores returside.
KLAGERETTIGHED
Købeloven giver reklamationsret i 24 måneder. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.